Followers

Monday 1 July 2013

#arnab #rabbit BELA ARNAB BOLEH MENJIMATKAN BELANJA DAPUR

hari ni saya busy sikit,iaitu sibuk petik cili...kih3..
cuba tengok pokok-pokok di sekeliling rumah saya..
semuanya menggunakan baja arnab..subur dan alhamdulillah,
semua membuahkan hasil..tinja arnab tu saya tuang saja
pada semua pokok-pokok..

pokok cili ni tumbuh sendiri tau..
betul2 berdepan dengan reban arnab..

pokok cili ni pun tumbuh sendiri..
cili-cili busuk dalam peti ais tu,
semua zura campak je ke tanah,
bila dah tumbuh agak sedang tu,
zura letaklah baja arnab.

ayam belanda dan ayam-ayam saya,
yang ni tak tumbuh sendiri,
saya beli tau..ehehe

yang ni pokok paku pakis..
tumbuh sendiri juga..
kalau nampak pokok ni tumbuh,
jangan buang tau..
masak pucuk dia bersama bubur lambuk..
rasalah betapa sedapnya bubur tu nanti..

ini arnab-arnab saya..dah penuh semak samun dah
ehehe

limau nipis...
asik berbuah je..tak tahulah bila
nak habis buah dia ni..
pokok limau nipis ni pun sy tak tanam tau,
saya campak-campak biji je..
pastu dia tumbuh,saya letaklah baja arnab..
adalah selepas 4 tahun dia mula berbuah..
alhamdulillah....

inilah pokok limau nipis saya..
siap ada tangga tau...ehehe
nampak sangat kependekkan tuan dia kannn...

ini buah bidara..yang ni sy beli dan tanam..
buah dia sedap tau.. yummy2

yang ni buah labu..
dia tumbuh sendiri dan  menjalar
pada pokok bidara..

ini pokok buah bidara saya...
besar tau...pokok ini ada duri..
lebat berbuah..dan pokok labu dok melilit kat
daun dia..

inilah cili yang zura petik hari ni..
yeay!!! jimat..tak perlu beli cili lagi...hehe
bye.. assalamualaikum...











































No comments:

Post a Comment